Wednesday, January 30, 2008

רגע לפני שגלי מחליקה למים
נגה ברגע של מנוחה

26-27.1 טרייק לקניון הנהר הכחול -קאחון דל אזול

יצאנו לדרך יחסית מוקדם כדי שלא יהיה חם מידי, הדרך היתה נעימה, כ-10 ק"מ בתוך היער כל הזמן עולים ויורדים, חלק ליד הנהר וחלק מעליו, מידי פעם יש תצפית לנוף, בדרך יש גשרים תלויים ממש ארוכים ומפחידים עבורי/ כייפים עבור הבנות. באחת העצירות ליד המים, חצינו פלג קטן על בול עץ שהיה מונח עליו, וישבנו על סלע, בשלב כלשהו גלי ירדה על הסלע לכיוון המים והחליקה לתוך המים, למרות שהפלג היה ממש קטן, היתה זרימה חזקה והיא הרגישה שהיא אוטוטו נסחפת במים ולא מצליחה להתרומם חזרה, היא תפסה בבול העץ וקראה לאבא להצלה...המים (הרדודים) הרטיבו אותה עד החזה.... היו לנו בגדים להחלפה כך שהיא המשיכה יבשה רק עם נעליים רטובות.... החלק האחרון של הדרך היה לנו קצת קשה, נגה נמאס לה והדרך התארכה יותר ממה שציפינו. בסוף הדרך הנהר נפתח למספר בריכות טורקיז יפיפיות. הגענו לרפוחיו (בקתת ארוח בהרים) שנמצא בנקודה מאוד גבוהה. זה בעצם רפוחיו פרטי של בן אדם בן 60+ שחי שם ובנה לעצמו במשך 27 שנים בית עם רפוחיו ומשק אורגני מדהים – יש לו גינת ירק מקסימה, סוסים, כבשים, הכל בנוי מהעצים שהוא חותך מהיער, יפיפה. אין לו חשמל, רק מין מצברים שמחוברים לנורות זעירות, יש לו תנור עץ שמעליו יש כיריים עליהם אפשר לבשל, ויש לו תנור עץ עצום שמחמם מים למקלחת – איזה כייף המקלחת החמה שם למעלה. אפשר לקנות אצלו מוצרים מהחווה שלו ואחרים ולבשל לבד, או שהם מגישים פיצה או ארוחת ערב שהם מכינים. תה ומאטה (תה צמחים ארגנטינאי שהם כל הזמן שותים) אפשר להתכבד חופשי, מים זורמים יש לו מתוך פלג קטן שזורם מעליו, יש לו גם אזור של קמפינג. בעונת התיירות יש לו 8 עובדים, אחד מהם יהודי מדבר עיברית, בשאר השנה הוא לומד בניית כנורות באל בולסון. הגענו בסביבות 6, אכלנו לחם שהוא מכין לבד, נחנו קצת (נגה כמובן שיחקה עם גורי החתולים והכלבים שחיים שם בגינה) ויצאנו לטיול קצר בסביבה, בעצם מליד המשק שלו מתחיל הקניון של הנהר הכחול, הולכים בשביל צר על קצה המצוק ולמטה יש קניון עמוק בו זורם בשצף הנהר. התקלחנו, בילינו בגינה, גלי ניצחה את אמיר בשח. אמיר ואני הזמנו ארוחת ערב, שהתחילו לבשל אותה בסביבות 9 בערב והוגשה רק ב- 11:30 בלילה וכללה, לחם טרי, מטבל נהדר של עגבניות ופלפל מיובשים וריבה מדהימה – הכל הכנה עצמית, (הריבה כנראה מדובדבנים, בחוץ ראינו עצי דובדבן, עם הדובדבנים האדומים תלויים מגרים על העץ) סלט מחסה משי טריה וטעימה מהגינה, בשר ותפוחי יאדמה בתנור. הבשר היה חתיכה עצומה של פרה, שממש אפשר היה להרגיש שזה פרה ולהצטער על כך שהיא מתה לחינם, כי הבשר היה קשה בטרוף ולא הצלחנו לחתוך אותו (היה נראה שהם דווקא נהנים ממנו). למרות הבשר הארוחה היתה טעימה ביותר וגמרנו לאכול רק אחרי 12 בלילה...בחוץ אפשר היה לראות כוכבים ברמה שאף פעם לא ראינו גם לא בסיני, ממש אפשר היה לראות את שביל החלב ועוד מצבורים של "אבקת כוכבים". מקום מדהים. אפילו היה לנו חדר פרטי למשפחה, מין עליית גג עם 5 מזרונים. (ברפוחיו יש לרוב רק דורמיטורי של מזרונים). את הדרך חזרה עשינו למחרת חלק ברגל ואת העליה הגדולה בסוף על סוסים, היה כייף, בעיקר לנגה