Saturday, April 5, 2008

עתיקות המאיה בטיקל

מאיקסובל נסענו עוד נסיעה לא ארוכה מידי לפלורס, עיר שבנויה על אי בתוך אגם לא הרחק מטיקל, שם אכלנו צהרים טעימה במסעדה על האגם, כולל קפיצה למי האגם להתרעננות – בכל האזור הזה של צפון גואטמלה מאוד חם. המשכנו עד טיקל, טיקל היא בעצם שמורה עצומה בתוך הג'ונגל, בה התגלו לפני כמאתיים שנה, ערים של המאיה שהיו מכוסות בצמחיה של הג'ונגל מאז 900 לספירה הערים נבנו החל מ-500 לפני הספירה, וננטשו מסיבה לא ידועה ב 900 לספירה, העתיקות כוללות המון מקדשים, ארמונות ומבנים שונים, בארכיטקטורה מיוחדת של המאיה. הגענו אחרי הצהרים כשהחום כבר נסבל וטיילנו עד החשיכה, כשהבנות ובעיקר נגה נהנות לטפס על המקדשים ולהתרוצץ בין חדרי הארמונות והמיבנים. לפני שיצאנו לטייל נעלנו נעלי ספורט ואני הרגשתי שיש לי משהו בנעל, הורדתי אותה ומצאתי בה עכביש ענק שכבר פגשנו אותו אתמול בחדר והוא ברח לנו כשאמיר ניסה להרוג אותו....בשמורה, לקראת השקיעה מתחילה פעילות מוגברת של חיות היער ואנחנו פגשנו משפחת קופים ושבט של מעיין דביבונים, בנוסף מתחילים לשמוע ביתר חוזקה את כל קולות היער, כולל חייה קטנה שמשמיעה שאגות מפחידות כמו אריות. בערב בילינו בבריכה של המלון שנמצא בתוך השמורה וב-4 בבוקר קמנו לטיול זריחה במקדשים עם מדריך.... את הזריחה כיסה ערפל אבל היה נעים לטייל בשעות הבוקר המוקדמות שוב לשמוע את החיות, לצפות בהמוני ציפורים ותוכיים, וללמוד קצת על תרבות המאיה